Četvrtak 4. prosinca u 20:00 sati
JAZZ u Travnom
GIIPUJA
Na posljednjem koncertu ovogodišnjeg ciklusa Jazz u Travnom dolazi nam GIIPUJA – Glazba Istre i Primorja u jazz aranžmanima.
Povezujući etno glazbu Istre i Primorja sa suvremenim jazzom, Damjan Grbac sa svojim se kvartetom ‘GIIPUJA’ otisnuo na intrigantno glazbeno putovanje, vješto interpretirajući glazbeno stvaralaštvo prošlosti kroz suvremene muzičke prakse, progovarajući jezikom tradicije kroz slobodu improvizacije. S projektom GIIPUJA iza sebe ima pet albuma, te je nastupao na brojim festivalima diljem Hrvatske, kao što su jazz.hr, Kastafsko kulturno leto, Last Minute Jazz Festival, Jazz in Lap, Jazz Time, te je projekt više puta snimljen za HRT. Gipuja objedinjuje mainstream i free jazz s tradicijskom glazbom u nastojanju dočaravanja daška povijesti, te promoviranja kulturnih vrijednosti zavičaja. Spajanjem narodnih i suvremenih glazbala sastav je stvorio osebujan, autentičan zvuk.
Njihov repertoar sastoji se od tradicionalnih istarskih pjesama, autorskih kompozicija, te kompozicija drugih autora napisanih u ovom stilu.
Ulaz je slobodan, rezervacije bez numeracije na 01/6601 619.
Koncert snima HRT, stoga je ulazak u dvoranu moguć do 19:50h. Hvala na razumijevanju.


Za one koji žele znati malo više:
Poznavateljima opusa projekta GIIPUJA dobro je poznato da kroz svoju glazbu promiču kulturno bogatstvo i tradiciju Istre i Primorja, bilo da se radi o diskografskim izdanjima ili mnogobrojnim koncertima. Na tom tragu su npr. izdanje ‘Forest GIIPUJA’, snimljeno u šumi i objavljeno na USB sticku u ‘omotu’ od drveta oraha karakterističnog za područje u kojem je nastala i glazba ili upravo najavljeno izdanje va kamike / u kamenu, također na USB-u s ‘omotom’ od primorskog kamena. Najavljeno izdanje va kamike pod naslovom “GIIPUJA za Matetića” nastalo u čast Ivana Matetića Ronjgova, velikog hrvatskog skladatelja, melografa i glazbenog pedagoga, koji je teoretski izradio, uokvirio i fiksirao “istarsku ljestvicu”, bilježio narodna pjevanja svoga kraja, i skladao u tom duhu, također je GIIPUJA-ina suptilna i neraskidiva poveznica s tradicijom.
GIIPUJA često izlazi iz komfora koncertnih dvorana i klubova. U prošlosti nisu postojale koncertne dvorane, festivali, velike produkcije, marketing, promocija, društvene mreže ili internet. Glazba se izvodila u raznim životnim prilikama i različitim ambijentima. Vjenčanja, sprovodi, rođenja, trgovi sela ili gradova, dolci, vrtovi, ulice, kuće, šterne, bili su pozornice na kojima se glazba izvodila iz gušta, zabave, tradicije i druženja. Bez pozornice, svjetlosnih efekata ili ozvučenja, GIIPUJA se izlaskom u javne prostore prepušta iskonskom poštovanju zvuka.
Tako se i rodila ideja: “100 šterni, ćo!” cjelogodišnja je turneja od sto koncerata na šternama Istre i Primorja, otoka i Gorskog kotara. Svaki od koncerata zabilježen je kamerom, kako bi se, osim glazbe, prenijela autentična atmosfera svake od lokacija na kojima je GIIPUJA predstavila svoju glazbu.
Vizure snimljenih mjesta postat će trajne razglednice koje će živjeti u virtualnom digitalnom svijetu, dostupne znatiželjnicima sa svih strana svijeta, a povezane autentičnom glazbom GIIPUJA-e.
Šterna = spremnik za vodu; rezervoar; sabiralište kišnice; čatrnja, gusterna (gustijerna)
Koncerti ciklusa Jazz u Travnom se održavaju uz potporu Gradskog ureda za kulturu i civilno društvo.

